אמנת האג – חטיפת ילדים

אומנות הליטיגציה היא שילוב של ידע משפטי מעמיקמיומנויות טיעון משכנעות, אסטרטגיה טקטית חכמה ויכולת תקשורת חזקה. עורך דין ליטיגטור מוצלח הוא לא רק מומחה בחוק אלא גם אמן במצגת טיעוניו, בהבנת פסיכולוגיית בית המשפט ובהשפעה על השופט (או המושבעים.(

להלן מספר מרכיבים עיקריים של אומנות הליטיגציה:

ידע משפטי: הבנה מעמיקה של החוק הרלוונטי, הפסיקה והפרשנות המשפטית חיונית לכל ליטיגטור. ידע זה מאפשר לו לבנות טיעונים מוצקים, לצפות את טענות הצד שכנגד ולמצוא נקודות תורפה בטיעוניו.

מיומנויות טיעון: ליטיגטור מוכשר יודע להציג את טיעוניו בצורה ברורה, משכנעת ומרתקת. הוא שולט בשפה,יודע להשתמש בטכניקות רטוריות ומומחיות בהצגת ראיות בצורה אפקטיבית.

אסטרטגיה טקטית: ניהול תיק ליטיגציה דורש חשיבה אסטרטגית וטקטית משוכללת. ליטיגטור מוצלח יודע לזהות את החוזקות והחולשות של תיקו, לבנות תוכנית פעולה יעילה ולקבל החלטות נכונות במהלך ההליך המשפטי.

יכולת תקשורת: ליטיגציה היא לא רק עניין של מילים כתובות, אלא גם של תקשורת בין-אישית. ליטיגטור מוצלח יודע לתקשר בצורה יעילה עם השופט, המושבעים, עדים ועורכי דין אחרים . הוא יודע להקשיב, לשכנע ולהשפיע על אחרים.

פסיכולוגיה: הבנה של פסיכולוגיית בית המשפט והתנהגות אדם חיונית לליטיגטור. ליטיגטור מוצלח יודע לקרוא את שפת הגוף של השופט והמושבעים, להבין את רגשותיהם ולתאים את טיעוניו בהתאם.

יצירתיות: ליטיגציה היא לא תמיד שחור ולבן; ליטיגטור מוצלח צריך להיות יצירתי ויודע למצוא פתרונות משפטיים חדשניים וחכמים.

יכולת הופעה: הליטיגטור המוצלח יהיה גם בעל הופעה מהוקצעת, בוטחת, ושולט בקולו; כשחקן על במה הוא יירתק את שומעיו ובכלל זה את השופט, המושבעים, והעדים אותם הוא חוקר בחקירה צולבת.

לימוד אומנות הליטיגציה הוא תהליך מתמשך הדורש השקעה רבה של זמן, מאמץ ומסירות. ליטיגטורים מוצלחים לא מפסיקים ללמוד לאורך כל הקריירה שלהם ומפתחים את מיומנויותיהם באופן עקבי.

עו"ד רון מיור מתמחה בליטיגציה זה כ-35 שנה והוא מביא עמו כישורים אלה לטיפול בלקוחותיו שעניינם מתברר בבית המשפט על ערכאותיו השונות.

 

 

 

 

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה

אמנת האג – חטיפת ילדים

Play Video
דילוג לתוכן