עורך דין ירושות תל אביב

ירושות הן נושא מורכב ורגיש. פעמים רבות במהלך חלוקת העיזבון נוצרים סכסוכים בין יורשים הנובעים גם ממטענים ביניהם שנוצרו לפני שנים. במהלך חלוקת עיזבון שהותיר הורה שנפטר מרגישים היורשים שהם בעיקר ילדיו של הנפטר כמו ילדים אשר מחפשים את תשומת ליבו של ההורה. עם זאת, מדובר בנושא רציני ובעל חשיבות רבה אשר הטיפול בו בצורה ילדותית ואמוציונלית תקשה מאוד על סיום התהליך. לכן, מומלץ כבר בתחילת התהליך לפנות אל עורך דין ירושות תל אביב או לפי אזור מגוריכם אשר יוביל את התהליך וימנע היווצרות מחלוקות, בין היתר באמצעות התנהלות על פי הכתוב בחוק.

מתי מומלץ לפנות אל עורך דין ירושות תל אביב

הפניה אל עורך דין ירושות תל אביב מצד היורשים צריכה להיות עוד בתחילת התהליך, לאחר סיום הטיפול בכל הקשור ללוויה, קבורה, שבעה ואף אזכרה. כדאי לחכות מעט כדי שהעניין ישקע. כדאי להתחיל לטפל בנושא לאחר שכבר עיכלתם מעט (ברור שעיכול אמיתי של העניין לוקח שנים ואולי אפילו לעולם לא יסתיים) את מות ההורה או אדם אהוב אחר. לאחר שאתם מרגישים מוכנים עד כמה שאפשר לטפל בעניין פנו לעורך הדין. הפרוצדורה היא מורכבת וגם אם הנושא כבר שקע, כדאי שעורך הדין ינחה אתכם ויהיה מעורב בתהליך, החל מהגשת בקשה לרשם הירושות ועד הטיפול בהמשך עד לחלוקת הירושה בפועל.

מדוע מומלץ לאדם לערוך צוואה?

חלוקת העיזבון לאחר מותו של אדם יכולה להיות על פי צוואה או בהתאם לחוק הירושה. מומלץ לערוך צוואה באמצעות תקבעו כיצד אתם מעוניינים שרכושכם יתחלק. לפי חוק הירושה חלוקת העיזבון נעשית בהתאם לדרגת קרבה משפחתית, כאשר אם ישנם אישה וילדים, האישה  תקבל מחצית מהרכוש והילדים יחלקו במחצית השנייה. זוגות רבים מעוניינים שכל הרכוש יעבור לבן או בת הזוג שעדיין בחיים כך שרמת חייהם לא תשתנה. לשם כך כדאי לערוך צוואה הדדית בה מצווה כל צד להעביר את כל רכושו אל הצד השני. ישנם מצבים נוספים בהם חוק הירושה אינו נותן מענה כמו במקרה של ידועים בציבור.

עו"ד רון מיור  הוא עו"ד לענייני משפחה המתמחה בין היתר בנושא צוואות וירושות. הוא מלווה יורשים או עורכי צוואה ואף מצליח ליישב סכסוכים באמצעות ניסיון וידע רב. מוזמנים ליצור קשר.

כתבו לנו

אף אחד לא אוהב לחשוב על כך שימיו קצובים ושיסתיימו בסופו של דבר. לכן רבים דוחים עד כמה שאפשר את העיסוק בנושא הצוואה. דחייה רבה מדי של הנושא יכולה להביא לכך שאדם לא יספיק לערוך צוואה בה יצווה כיצד לחלק את רכושו או דברים נוספים החשובים לו. לעיתים אדם אמנם כן עורך את הצוואה אך בתקופה בה כשירותו מוטלת בספק, מה שיכול לעורר בהמשך התנגדויות לקיום הצוואה מצד יורש כזה או אחר. לכן, מומלץ לא לדחות את הדברים. ערכו את הצוואה בעזרת עורך דין לענייני ירושות וצוואות במרכז או בהתאם לאזור מגוריכם אשר יוודא שהצוואה ערוכה כפי שצריך, כוללת את כל הרכוש שישנו, מפורטת וברורה.

עורך דין ירושות וצוואות במרכז לליווי תהליך חלוקת הירושה

חלוקת ירושה, בין אם לפי צוואה ובין אם לא, היא תהליך מורכב המתחיל בהגשת בקשה לרשם הירושות להוצאת צו קיום צוואה/ ירושה. האישור אינו ניתן באופן מיידי. לרוב עובר זמן עד שחלוקת העיזבון נעשית בפועל. אם ידוע על עניינים שיש להסדיר לפני חלוקת העיזבון ליורשים כמו תשלום חובות שהמנוח היה חייב, מומלץ למנות מנהל עיזבון שיסדיר את הדברים. מנהל העיזבון יהיה בד"כ עורך דין צוואות וירושות במרכז או באזור אחר אשר מומחה בתחום. לעיתים נדרש ממנהל העיזבון גם כינוס נכסים ואיתורם.

לתחום מורכב כמו ירושות: לבחור עורך דין בעל ניסיון רב

כפי שניתן לראות, ירושות וצוואות הן נושא מורכב מאוד. המורכבות נובעת הן מהפרוצדורות הנדרשות עד סיום התהליך והן מכך שההתעסקות בתחום לא נוחה לאף יורש. לכן, הורידו עומס מעל הכתפיים שלכם ופנו אל עורך דין ירושות וצוואות במרכז שיש לו ניסיון רב בתחום. הוא ידע כיצד לנהל את הדברים ויצליח גם לסייע בפתרון מחלוקות שצצות ומניעת התדרדרותן לכדי סכסוך. עם זאת, גם כשנוצר סכסוך ניסיונו הרב יאפשר לו להביא לפתרון בגישור או לייצג בבית המשפט כאשר ישנה תביעה.

עו"ד רון מיור מתמחה בענייני ירושות וצוואות וענייני משפחה בכלל. ניסיון של מעל 30 שנה מאפשר לו לסייע לכל לקוח במקצועיות רבה גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

גלילה למעלה

עורך דין ירושות תל אביב

Play Video
דילוג לתוכן